ای مشتاق وصال معبود!
🔹اینک در آستانهای الهی ایستادهای؛ ماه رجب از راه میرسد.
🔸ماهی که رحمت خداوند در آن جاریست چونان باران بهاری.🌧
♥️این ماه، نخستین گام از سلوک معنوی است؛
♻️رجب، پیونددهندهی تو با خالق،
♻️شعبان، پل ارتباط با رسولش(ص) و ♻️رمضان، میهمانی بیمنتهای ذات اوست.
امیرالمومنین (سلام الله علیه):
☁️«اَلْفُرْصَة تَمُرُّ مَرَّالسَّحابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْر». (نهج البلاغه دشتی، حکمت 21)
🕰فرصت مانند ابر (از افق زندگی) می گذرد. پس فرصتهای خیر را غنیمت بشمرید (واز آنها استفاده كنید).
🔺ایامی پر از رحمت در پیش است؛ماه رجب، شعبان و رمضان. چه هدیهای ارزشمندتر از کتابی که دست ما را بگیرد و قدم به قدم در این سفر معنوی همراهیمان کند؟
🌾 “سلوک معنوی” شرح روایت عنوان بصری، یکی از بهترین همسفرهاست.
🍃محتوایی غنی و فاخر که گنجینهای از معارف را در قالبی کوچک و کمحجم گرد آورده.
🍃این کتاب نهتنها راهگشا که مانند یک نقشهی راه مطمئن، مسیر تعالی را برایمان روشن میسازد.
🔻👈چرا این کتاب؟
🔹این کتاب، شرح👇
✅ روایت عنوان بصری یکی از دستورالعمل های بسیار مهم از ناحیه وجود مقدس امام صادق (علیهالسلام) است که:
🔹 دربردارنده نکات کاربردی و عملی در تهذیب نفس است.
🍃ایشان این رهنمودها را جهت استفاده تمامی پیروان مکتب نورانی ائمه دین و اهل معرفت و سیروسلوک معنوی صادر فرموده اند.
🔹 بسیاری از عرفا علما و بزرگان اخلاق اهتمام خاصی به این روایت شریف داشته اند.
🌾مرحوم آیت الله العظمی سید میرزا علی قاضی طباطبایی به ارادتمندان و شاگردان خود دستور میدادند که آن را بنویسند و عمل کنند .
🍃مکرر میفرمودند: «باید آن را در جیب خود داشته باشید و هفته ای یکی دو بار آن را مطالعه کنید و شاگردان خود را بدون التزام به مضمون این روایت نمی پذیرفتد.
✅حقیقت عبودیت چیست؟
فرمود: سه چیز است:
1⃣👈. این که عبد برای خود در مورد آنچه که خدا به وی سپرده است مالکیتی قائل نباشد؛ چرا که بندگان مالکیتی ندارند؛ بلکه همه اموال را مال خدا می بینند و آن را در جایی می نهند که خدا امر کرده است.
2⃣👈. عبد برای خود تدبیری نمی کند (چرا که تدبیر عبد به دست رب او است).
3⃣👈. تمام مشغولیت عبد معطوف به انجام دادن کاری است که خدای تعالی به او امر نموده است و پرهیز از آنچه که او را نهی کرده است.
🔺حضرت علامه حسنزاده آملی میفرمایند:
🍃«حکیمان گفتند که اگر نفس را مشغول نداری او تو را به خود مشغول میکند و گفتند روح، از پر خوردن جسم میشود و جسم، از کم خوردن، روح میگردد.»
